وبلاگ

روش تمیز کردن درب و پنجره دوجداره UPVC

روش تمیز کردن درب و پنجره UPVC

روش تمیز کردن درب و پنجره دوجداره UPVC: درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی از جمله درب‌ها و پنجره‌های محبوب و پر کاربرد در معماری کنونی هستند. امروزه بسیاری از مالکان، پیمانکاران و حتی دیگر افراد که با ساختمان سازی می‌پردازند، برای در و پنجره منازل و ساختمان‌های مختلف از درب و پنجره یو پی وی سی استفاده می‌کنند. حتی وقتی مردم می‌خواهند خانه‌های خود را بازسازی و تجدید بنا کنند، نیز از درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی استفاده می‌کنند. استفاده از درب و پنجره یو پی وی سی به علل و دلایل مختلف روز به روز در حال گسترش است. ولی با این حال، نحوه و چگونگی تمیز کردن درب و پنجره UPVC برای بسیاری از افراد می‌تواند تا حدودی دشوار باشد. از این رو، لازم است با چگونگی و روش تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی آشنایی داشته باشیم.

روش تمیز کردن درب و پنجره دوجداره UPVC

تمیز کردن درب و پنجره UPVC

درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی امروزه از جمله محبوب ترین درب‌ها و پنجره‌ها محسوب می‌شوند. بسیاری از مردم از این نوع درب‌ها و پنجره‌ها استفاده می‌کنند. این درب‌ها و پنجره‌ها به دلیل این که از جنس پروفیل یو پی وی سی تولید می‌شوند، در مقایسه با درب‌ها و پنجره‌های دیگر دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های زیادی می‌باشند. از جمله ویژگی‌ها و مزیت‌هایی که موجب محبوبیت درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی شده است، می‌توان به مقاومت بالای این گونه از درب‌ها و پنجره‌ها در برای مواد شیمیایی، عایق بودن مناسب در مورد گرما، سرما و حتی صدا و علاوه بر آن زیبایی خاص و منحصر به فرد آن اشاره کرد. با وجود این که استفاده از این نوع از درب‌ها و پنجره‌ها بسیار رایج است، ولی با این حال، بسیاری از مردم هنوز با چگونگی تمیز کردن آن مشکل دارند. تمیز کردن پنجره‌های و درب‌های یو پی وی سی در مقایسه با سایر درب‌ها و پنجره‌ها کمی حساس است و باید دقت بیشتری در این مورد داشت.

روش‌های تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی

پنجره‌ها و درب‌های یو پی وی سی بسیار زیبا و محبوب هستند. ولی با این حال، تمیز کردن آن ها، به ویژه چارچوب‌های درب و پنجره از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید بتوان به بهترین روش آنها را تمیز کرد و از آن‌ها نگهداری نمود. کثیفی‌ها و گرد و غبار می‌تواند موجب ایجاد تغییرات بسیار در ظاهر درب و پنجره‌های یو پی وی سی شود. کم ترین اثری که کثیفی و گرد و غبار بر روی درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی می‌گذارد، تغییر رنگ آنهاست. از این رو، لازم است به تمیزی و تمیز کردن درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی اهمیت بسیاری دهیم و با روش‌های درست و صحیح به تمیز کردن آنها بپردازیم.

برای تمیز کردن چارچوب درب و پنجره‌های یو پی وی سی در درجه اول باید، به مواد و لوازمی که برای تمیز کردن مورد نیاز است، دقت داشته باشیم و آنها را آماده کنیم. برای این که بتوان شروع به تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی کنیم، در درجه اول بهتر است، یک سطل آب، دو عدد پارچه تمیز، برس، محل پاک کننده و تمیز کننده و در عین حال محلولی که ساینده نیست را تهیه و آماده کرد. پس از این که، تمام مواد و لوازم مورد نیاز را آماده کردید، در این صورت می‌توانید اقدام به تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی کنید. ولی با این حال، باید دقت داشته باشید، که برای تمیزتر شدن بهتر و مناسب درب‌ها و پنجره‌های یو پی وی سی بهتر است، مرحله به مرحله تمیز کردن را انجام دهید، تا به قاب درب و پنجره آسیبی وارد نشود. با رعایت مراحل و طریقه تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی می‌توانید سطح درب و پنجره را براق و درخشان کنید و از تمیزی و زیبایی آن لذت ببرید. انجام مراحلی که برای تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی نیاز است، رعایت شود، عبارتند از:

– نرم کردن کثیفی‌های داخل چارچوب درب و پنجره

اولین و مهم ترین کاری که قبل از شروع به تمیز کردن درب و پنجره‌های یو پی وی سی باید انجام دهید، این است، که ابتدا با یک فرچه نرم که با قاب پنجره و درب آسیب وارد نکند، شروع به نرم کردن لکه‌ها و کثیفی‌ها کنید. این نکته را مدنظر داشته باشید، که به دلیل طولانی مدت بودن لکه‌ها و کثیفی‌ها بر روی درب و پنجره، پاک کردن آنها کار دشواری است و باید با دقت انجام شود. اگر بی ملاحظه اقدام به پاک کردن لکه‌ها و کثیفی‌های روی پنجره و درب یو پی وی سی کنید، در این صورت پنجره و درب آسیب می‌بینید. بنابراین ابتدا و قبل از هر کاری باید به آرامی و دقیق کثیفی‌ها و لکه‌های درب و پنجره نرم شوند. برای این کار می‌توان از یک قلم موی بسیار نرم و یا یک پارچه که دارای الیاف ضخیم است، ولی نرم می‌باشد، استفاده کنید. به این صورت لکه‌ها و کثیفی‌ها را به خوبی خیس کرده و نرم کنید. بعد از نرم شدن کثیفی ها، خواهید دید که پاک کردن آنها بسیار راحت تر و آسان تر خواهد شد.

– شستن درب و پنجره

بعد از این که کثیفی‌های روی قاب درب و پنجره یو پی وی سی را یک دستمال نرم و یا یک قلم موی نرم خیس کردید، برخی از کثیفی‌ها خود به خود پاک و تمیز می‌شوند. ولی برخی دیگر از کثیفی‌ها بر روی درب و پنجره می‌مانند و با خیس شدن، چکه می‌کنند. بنابراین بعد از چند دقیقه نیاز به شستن درب و پنجره یو پی وی سی است. برای این منظور ابتدا سطل آب را که از قبل آماده کردید را با آب ولرم پر کنید. دقت داشته باشید، که آب سرد و یا داغ نباشید. دمای آب می‌تواند بر روی رنگ پنجره و درب‌های یو پی وی سی تاثیر بگذارد. بعد از بعد کردن سطل با آب ولرم، یک پارچه نرم و ملایم را داخل آب کنید و سپس با احتیاط و به نرمی و آرامی سطح داخلی و خارجی پنجره یو پی وی سی را تمیز کنید. در این مرحله نیاز نیست که به آب مواد شوینده اضافه کنید و یا بر روی دستمال مواد شوینده بزنید. تا حد امکان سعی کنید از مواد شوینده استفاده نکنید. به این صورت می‌توانید لکه ها، چربی‌ها و کثیفی‌هایی که تنها و به وسیله آب ساده امکان پاک شدن دارند، را از بین ببرید. بنابراین هم در استفاده از مواد شوینده صرفه جویی می‌شود و هم مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده به درب و پنجره یو پی وی سی آسیب نمی‌زند.

دمای آب می‌تواند بر روی رنگ پنجره و درب‌های یو پی وی سی تاثیر بگذارد

دمای آب می‌تواند بر روی رنگ پنجره و درب‌های یو پی وی سی تاثیر بگذارد

– استفاده از مواد شوینده

بعد از این که درب و پنجره یو پی وی سی را با احتیاط کامل و با دقت شستید، در این صورت بسیاری از کثیفی‌ها از روی آن پاک می‌شود. در برخی مواد، همه گرد و غبارها و کثیفی‌های موجود بر روی درب و پنجره به آب ولرم و دستمال کشی از بین می‌روند. در حالی که گاهی پیش می‌آید، که برخی از کثیفی‌ها به راحتی پاک نمی‌شوند و نیاز به استفاده از مواد شوینده است. در این شرایط به ناچار برای پاک کردن درب و پنجره یو پی وی سی باید از مواد شوینده استفاده کنیم. برای استفاده از مواد شوینده، بهترین و مناسب ترین راه این است، که ابتدا مقداری از مواد شوینده مناسب را بر روی دستمال و پارچه مورد نظر بریزید. سپس با استفاده از این دستمال و یا پارچه اقدام به تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی کنید. در این مرحله سعی کنید، که مواد شوینده را تنها در مناطقی که لکه‌ها و کثیفی‌های آن به وسیله آب از بین نرفته است، بمالید. در بسیاری از مواقع این مواد شوینده می‌تواند با یکبار لکه‌ها و کثیفی‌ها را از بین ببرد. اما اگر با یکبار استفاده از مواد شوینده برخی از لکه‌ها و کثیفی‌ها پاک نشد، در این صورت مجدد این کار را انجام دهید.

با یک پارچه اقدام به تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی کنید.

با یک پارچه اقدام به تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی کنید.

– شستن مجدد درب و پنجره یو پی وی سی

بعد از این که از مواد شوینده برای تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی استفاده کردید، و لکه‌ها را با مواد شوینده تمیز کردید. نیاز به شستن دوباره و مجدد درب و پنجره وجود دارد. در این مرحله هم باید دقت داشته باشید، که آب برای شستن درب و پنجره ولرم باشد. با استفاده از آب ولرم به آرامی درب و پنجره را بشورید و بعد از پاک شدن همه کثیفی‌ها و چربی ها، آن را به آرامی و به راحتی خشک کنید.

– استفاده از پارچه‌های سفید و تمیز

یکی از نکات مهم و کاربردی که در تمیز کردن درب و پنجره‌های یو پی وی سی باید به آن دقت داشته باشیم، استفاده از پارچه‌های تمیز و سفید است. در زمان دستمال کشی و تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی نباید، از پارچه‌های کثیف، زبر و رنگی استفاده کنید. دلیل استفاده نکردن از پارچه‌های زبر و یا حتی کثیف مشخص و روشن است. ولی در مورد این که چرا نباید، از پارچه‌های رنگی استفاده کرد، این است که، پارچه‌های رنگی در بسیاری از مواقع احتمال دارد، رنگ خود را به درب و پنجره‌های یو پی وی سی دهد. بنابراین بهتر است، از پارچه‌های سفید که رنگی ندارند استفاده کنید. منتقل شدن رنگ پارچه‌ها به درب و پنجره‌ها می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد و تمام زحمات ما را از بین ببرد. علاوه بر این منتقل شدن رنگ انواع پارچه‌های رنگی به درب و پنجره یو پی وی سی به ایجاد یکی از سخت ترین و بدترین لکه‌ها منجر می‌شود، که تمیز کردن آن به راحتی و آسانی نخواهد بود.

یکی از نکات مهم و کاربردی که در تمیز کردن درب و پنجره‌های یو پی وی سی باید به آن دقت داشته باشیم، استفاده از پارچه‌های تمیز و سفید است.

یکی از نکات مهم و کاربردی که در تمیز کردن درب و پنجره‌های یو پی وی سی باید به آن دقت داشته باشیم، استفاده از پارچه‌های تمیز و سفید است.

– استفاده از محلول شوینده غیر ساینده

در زمانی که می‌خواهید، از مواد شوینده برای تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی استفاده کنید، باید از مواد شوینده غیر ساینده استفاده کنید. این نکته بسیار مهم و با اهمیت است. توجه داشته باشید، که سطوح درب و پنجره‌های یو پی وی سی با وجود این که بسیار زیبا و مقاوم هستند. ولی با این حال، بسیار مستعد خراش و ساییدگی می‌باشند. از این رو، در صورت استفاده از مواد شوینده نامناسب بر روی سطح درب و پنجره ساییدگی به وجود می‌آید. بنابراین به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی استفاده نکنید، در غیر این صورت، در پایان کار اگر چه لکه‌ها و کثیفی‌ها را تمیز خواهید کرد، ولی با این حال، موجب ایجاد خراش‌ها و آسیب‌های جبران ناپذیری بر روی قاب‌های درب و پنجره یو پی وی سی خواهید شد.

به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی استفاده نکنید

به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی استفاده نکنید

– برای تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی از روش‌های مشابه تمیز کردن شیشه استفاده نکنید

بسیاری از ما در طول روز با روش‌های ساده و پیش پا افتاده شروع به تمیز کردن انواع شیشه‌ها و آینه‌ها می‌کنیم. از این رو، گاهی برخی این طور فکر می‌کنند که می‌توان به همین صورت که شیشه را تمیز و پاک می‌کنند، در حالی که شیشه‌ها بسیار متفاوت از درب و پنجره‌های یو پی وی سی هستند و باید در تمیز کردن درب و پنجره یو پی وی سی دقت بسیار داشت. از شیشه پاک کن برای تمیز کردن آن نباید استفاده کنید. درب و پنجره‌های یو پی وی سی را تنها به صورتی که بسیار دقیق و را رعایت نکات و دستور العمل‌های گفته شد، تمیز کنید.

در نظر داشته باشید، که اگر نیاز به استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن درب و پنجره‌های یو پی وی سی شد، در این صورت می‌توانید از صابون استفاده کنید.

در نظر داشته باشید، که اگر نیاز به استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن درب و پنجره‌های یو پی وی سی شد، در این صورت می‌توانید از صابون استفاده کنید.

– استفاده از صابون و آب

در نظر داشته باشید، که اگر نیاز به استفاده از مواد شوینده برای تمیز کردن درب و پنجره‌های یو پی وی سی شد، در این صورت می‌توانید از صابون استفاده کنید. آب و صابون می‌تواند بهترین ماده برای تمیز کردن درب و پنجره‌های یو پی وی سی باشد و از جذب گرد و غبار و دوده و غیره بر روی درب و پنجره جلوگیری نماید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *